Новини

Як у Луцьк прийшла Škoda. 20 років життя.

14 листопада 2023 р.

 

Škoda Auto

1895. Mladá Boleslav, Чехія. Життєпис чеського автомобільного бренду Škoda Auto почав книготорговець та велосипедист Vaclav Klement. У пошуках запчастин до свого велосипеда, які замовляв за кордоном, він вирішив налагодити їх виробництво у місті Mladá Boleslav. Разом із механіком Vaclav Laurin у 1895 році розробили велосипед Slavia і заснували компанію Laurin & Klement Co.


Через 10 років компанія почала виробляти автомобілі. У 1925 році Laurin & Klement Co об'єдналася з найбільшим у Чехії промисловим конгломератом Pilsen Škoda Co. У 1991 - стала частиною німецького концерну Volkswagen Group. 

Нині Škoda Auto є одним із найстаріших автомобільних брендів Європи.

Історія

2003. Луцьк. Україна. Там, де нині у місті автосалон Škoda, - розлоге поле.


 

Це приміська зона. Цивілізація пробирається сюди без поспіху. Але район прогнозовано от-от заживе своїм діловим життям. Поруч відкрилася одна з перших сучасних АЗС, дорога повз салон веде на авторинок. У місті, яке поруч із кордоном з Європою, поки що торгують автомобілями, як випадає.


 

Луцька компанія “Промтехсервіс” на чолі з Олегом Могилецьким вирішує рухатися і переводити свою маленьку справу в цивілізований бізнес за європейськими стандартами. Так 20 років тому починалася історія бренду Škoda на Волині. 

“Промтехсервіс” стає офіційним дилером та партнером Škoda і 14 листопада 2003 року відкриває у місті перший сучасний автомобільний салон. До цього моменту тут офіційно не продавали жодних європейських автомобільних брендів.

ТОВ “Промтехсервіс”, яке зараз є дилером і партнером бренду Škoda Auto на Волині, засноване у 1995 році. До 2003-го підприємство займалося різними напрямками. Основним з них був реекспорт автомобілів ВАЗ, ГАЗ, УАЗ з Угорщини, Словаччини в Україну. Перші автомобілі Škoda Промтехсервіс реалізував на ринку Волині у 2001році ставши партнером київської компанії Прага Авто. 

Ідея

Компанія “Промтехсервіс” не просто отримала повноваження представляти бренд Škoda Auto, а й узяла зобов'язання цей бренд розвивати: за три роки збудувати у Луцьку дилерський центр Škoda.


До того ТОВ “Промтехсервіс” мало невеликий офіс у центрі профспілок на проспекті Відродження.

“Але коли тобі довіряють, з'являється окриленість, віра в те, що є перспектива, що ми матимемо бізнес не на рік-два, а на десятиліття. Ми розуміли: те, що заробляли, будемо зобов'язані інвестувати у цей інвестпроект”, - каже директор компанії Олег Могилецький. 

Викликів було чимало. Зібрали команду. Зробили бізнес-план. Переймали досвід за кордоном. Їздили в Польщу, Чехію та Словаччину, де торгівля автівками була на крок попереду. Дивилися, фотографували польські, чеські автомобільні салони, приглядалися, аналізували і вчилися.


У той час Україна прагнула стимулювати цей бізнес до розвитку. З'явилися законодавчі засади. Закарпаття оголосили вільною економічною зоною. Цим скористалася компанія “Єврокар”, яка як і “Промтехсервіс” займалася реекспортом автомобілів, - і організувала автоскладальне виробництво автомобілів Škoda в Україні.

Так бренд отримав потужний поштовх: автомобільний завод Škoda запрацював у селі Соломонове Закарпатської області. Технологічний цикл повністю контролювався чеськими спеціалістами.


 

Škoda стала одним з перших автомобільних брендів, які з'явилися в Україні. А компанія “Єврокар” першою почала виробляти європейські автівки в Україні. Коли постала необхідність розбудовувати дилерську мережу, запропонували взятися за це підприємству, з яким уже мали досвід співпраці, - “Промтехсервіс”.

 

Проект

Концепцію луцького автомобільного салону Škoda (пр-т Відродження, 34) створила Сільвія Луцка. Молода чеська архітекторка, яка розробила концепцію автоцентрів нового покоління для ринків, на яких була присутня Škoda. 

Її формат салону “з крилами” й узяли за основу. 

Але просто взяти готовий чеський проект та втілити його тоді було неможливим: в Україні діяли інші будівельні норми та технології.


 

“Промтехсервіс” звернувся з ідеєю Сільвії до луцького архітектора Василя Дузь-Крятченка, той розробив проект автосалону на базі чеського концепту.


Досі в луцькому автоцентрі Škoda зберігають схему салону, яку 20 років тому завізувала печаткою та підписом архітекторка Сільвія Луцка. Цінують це як фрагмент історії бренду Škoda.

Будівництво 


Будувати концептуальний салон Škoda першими взялися два дилери в Україні: це київський «1-й Автоцентр», і луцький «Промтехсервіс». Два концепти втілювалися майже одночасно: у Києві (для великих міст) та у Луцьку (для менших).


Сучасний автомобільний центр постав на території, що тоді ще належала Липинській сільській раді. У громаді інвестиціям пішли назустріч та сприяли у відведенні земельної ділянки та надали дозвіл на будівництво.

На пр-ті Відродження у Луцьку приступили до будівництва першого салону, сучасного і просторого дилерського центру. 

Генпідрядником будови виступила фірма «Леся» на чолі з директором Антоном Горобець. 

 

Відкриття

 

Відкриття салону стало знаковою подією для міста та регіону. Подія сталася 14 листопада 2003 року і зібрала чимало гостей. Поява такого салону тоді була для міста яскравим явищем: нічого подібного у місті ще не було. Для клієнтів це було щось нове, красиве, незвичне. 

Натомість автоцентр на той час був не просто яскравим та сучасним архітектурним і будівельним рішенням. Луцький простір, у якому вже 20 років знаходиться автоцентр Škoda, відображає філософію бренду і філософію бізнес-підходу, який втілює Škoda.


Простір має дві частини: автосалон і сервіс. В автомобільному бізнесі продажі залежать від якісного сервісу і навпаки. Це компоненти, які доповнюють один одного.


Є й третя частина - постачання запчастин та аксесуарів. 

Усі три компоненти закладені у філософію цього салону. Для компанії “Промтехсервіс” вони ключові. 

Наступним етапом після відкриття для автоцентру став відновлювальний (кузовний ремонт). Через кілька років у “Промтехсервісі” зрозуміли, що цього не вистачає, аби задовольняти всі потреби клієнтів. З 2007-го освоїли і цей напрямок.


 

Колектив

Із 2003-го дотепер команда “Промтехсервіс” розвивалась та змінювалась. Але досі четверта частина персоналу - ті, хто з компанією nрацює 15 і більше років. Для “Промтехсервіс” це знаково.


 

“Я вважаю, що мені пощастило, що зі мною в цій справі були ключові люди”, - каже Олег Могилецький.

Сформувати стійку до викликів команду було непросто. Однак це вдалося завдяки тому, що у компанії є бачення, розуміння своєї місії та чітка система цінностей, яку розробили спільно з колективом і яку розділяють всі працівники.


 

Розвиток


«14 листопада 2003-го ми відкрили салон, почали працювати - і хоча на перший погляд все було стандартизоване, я розумів, що я багато чого не знаю, не знаю, як організувати ті чи інші процеси. Сьогодні є послуги з бізнес-консалтингу: ти запросив спеціаліста - тобі розказали, що треба і як. Тоді навіть спитати в кого, як вирішити ті чи інші питання, було складно. Тому я пішов навчатися у Києво-Могилянську бізнес-школу (KMBS - одна з провідних бізнес-шкіл в Україні та Східній Європі). Трохи все розклалося на полички. Я й зараз вважаю, що коли людина десь бачить себе у бізнесі, то повинна не просто цьому навчитися один раз, а постійно перебувати в стані навчання та розвитку. Бо все змінюється.» - згадує Олег Могилецький. 

 

Із найяскравішого за 20 років - це, безумовно, презентації нових автомобілів. Це те, що завжди надихало команду “Промтехсервіс”. Кожен вихід нової моделі був подією.


Серед найбільш пам'ятних презентацій за цей час - вихід нового автомобіля Superb, який був дуже інноваційним. Цю модель презентували у стінах найвизначнішої луцької пам’ятки - Луцького замку. На той момент у замку ще не відбувалися подібні імпрези. Директор заповідника Тарас Рабан тоді зрозумів ідею компанії і пішов їй назустріч. 

Це була водночас чудова популяризація Луцького замку, бо до Луцька прибуло багато гостей. І зрештою, чудова презентація у лицарському стилі, з частуваннями та шоу. У тих мурах вікової фортеці то було пафосно, цікаво і незвично.


 

20 років на ринку

Головне, що нам вдалося: попри катаклізми і все, через що пройшла наша країна, її політична система та економіка, ми змогли зберегти бізнес і колектив.

 

Пройшли дорогу в 20 років. А зараз цей шлях дає нам віру в те, що й у майбутньому ми зможемо і далі рухатися вперед.

Тоді ми будували наш бізнес за європейськими стандартами, рухалися цивілізовано, і ця модель цивілізованого бізнесу не раз довела свою життєздатність. Вона переживає всі катаклізми і, як правило, призводить до успіху.

 

Працюємо з чудовим брендом, у якого є перспектива. Він розвивається, відповідно - рухаємося ми.

 

Для себе визначили: просуваємо автомобільний бренд і робимо це для наших клієнтів, беремо за них на себе турботу про їхній автомобіль.

 

Втілюємо це максимально комфортно для навколишнього середовища, щоби берегти довкілля та водночас розвивати технології. Це - одні з ключових цінностей бренду Škoda.